Welke planten of bomen hebben een seringengeur ?

Ik heb een duidelijke seringengeur in m'n tuin maak kan geen sering vinden, welke planten of bomen kunnen nog meer zo'n geur hebben ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Antoni
9 jaar geleden
Misschien staan ze ergens buiten je tuin of in de tuin van de buren?
Amadea
9 jaar geleden
Misschien verwar je het met kamperfoelie?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat wilde ik ook net vragen, Amadea! Zeker als je het vooral 's avonds ruikt, kan het goed Kamperfoelie zijn. Maar dat ruikt toch best anders dan Seringen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wel niet zo moeilijk toch, kijk welke bloemen er nu bloeien, in jee tuin en bij je buren.
Kijk waar de wind vandaan komt en die richting heen moet je \zoeken, maak een foto er van en plaatst hem hier.
Mogelijk is het een soort Viburnum.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat het de geur is van een bloeiende lindeboom, het is het enige dat ik hier op dit moment kan vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De sering bloeit momenteel niet, dus die is het niet. Een zoete zware geur zoals seringen vind je bij kamperfoelie, brugmansia (engelentrompet) sommige boerenjasmijnen (Philadelphus) sommige rozen of vlinderstruiken.

Antwoorden (1)

Geen andere boom of plant geeft de specifieke geur van een sering.

Toegevoegd na 14 minuten:
wellicht kan de geur van seringen uit de hoek komen van was/wasverzachters die jouw buren gebruiken.....

Toegevoegd na 28 minuten:
en hun was buiten aan een waslijn drogen