kun je tegels op grind leggen?

momenteel ligt er grind in het kippenhok. Op een deel hiervan liggen kleine tegels. Ik wil er graag grote tegels van 60x60x5 op gaan leggen. Hoe kan ik zorgen dat deze tegels goed komen liggen? Het volledig weghalen van het grind en storten van zand is niet mogelijk (te duur).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
11.3K

Het beste antwoord

Bij niet al te grof grind kun je die dikke tegels er gewoon los op leggen, zeker als alleen de kippen erop gaan. Loop je er zelf ook over, stap dan in het midden van de tegels en niet aan de randen. Wellicht dat het een keer verschuift of verzakt, maar dan heb je dat ook weer in een paar minuten recht liggen. Anders een beetje zand over het grind gooien. Kan gewoon zwart zand zijn. Normaal krijg je dan onkruid tussen de tegels, maar met kippen erin zal dat wel meevallen. Kan er regen komen op de tegels, dan kun je ook telkens een paar centimeter grind tussen de tegels laten, dan watert het goed en snel af. Wij hebben ook gewoon losse stoeptegels op en in het grind liggen. Werkt heel goed als staptegel, maar je moet er niet met fietsen en kruiwagens over willen. Dat zal in de kippenren niet snel gebeuren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tegels zullen niet vast gaan liggen op grind. Grind is onstabiel. Je kunt de ondergrond stabiliseren door de bovenlaag te mengen met metselzand-mortel.
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Je zult toch een gedeelte van het kippenhok/ren met zand moeten vullen, omdat kippen zand nodig hebben om zich te baden.