Hoet heet dit plantje met het rose bloempje?

Het plantje heeft lange uitlopers met eikenbladachtig blad

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet precies wat voor bloem dit is, maar het lijkt er een uit de ooievaarsbekfamilie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Eva, dank je, inderdaad eentje van de ooievaarsbekfamilie. Maar nu nog welke.

Het beste antwoord

ik denk dat Eva gelijk heeft, dat het een plantje uit de familie van ooievaarsbekken is.
Ik denk dan dat het Robertskruid is. De bloemen en stengels van dit plantje kleuren namelijk rood op droge schrale grond.

http://www.mijntuin.org/plants/850-Robertskruid#
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Kumarie, de kelkblaadjes zijn van mijn plantje langwerpig, daarom twijfel ik bij Robertskruid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
omdat Eddijst ook antwoordde (antwoord is verdwenen) dat het om Robertskruid gaat, neem ik direct aan dat het dat ook is.