Hoe heet dat groene doek dat je kunt gebruiken als scherm in je tuin?

Ik wil tussen het ene deel van mijn tuin en het andere een paar palen de grond inslaan en er een doek tussen spannen. Nu weet ik dat er van die groen doeken op rol zijn waarmee je dat kunt maken. Ze zijn er in alle kleuren en soorten, sommige met bladeren eraan en sommige alleen dun groen stofachtig spul.

Hoogte ongeveer rond de 160 / 180 cm zijn. Kleur groen.

Ik zoek de naam zodat ik het op marktplaast etc kan opzoeken.

Bedankt voor de reactie's !! Ik heb me al een breuk gezocht maar nu zal het wel lukken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
2.1K

Het beste antwoord

Wij noemen het windbreekgaas.
Het is er sinds kort ook in zwart en dat geeft het grote voordeel dat het vrijwel geheel in de omgeving op gaat.
Dat kan je van groen niet zeggen zeker in de winter niet.
Kies voor een goede kwaliteit, die gaat wel 10 jaar mee.
Tussen palen spannen gaat niet zo best met oog op de wind. Een hele goede oplossing die ik zelf vaak toepas, koop betonmatten (bouwmatten), knip deze op maat met een betonschaar en spijker ze tegen de palen.
Laat boven op punten uitsteken en daar haak je het windbreekgaas op, doe dat ook van onderen en je kan het gaas altijd spannen, ook later nog.
He gaas e.v.t. hier en daar vast zetten met een draadje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waar is het te koop? Enig idee of het per meter gaat of per rol? Bedankt alvast voor de info.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij verkopen het zelf, daarom wist ik het zo goed en werk er zelf graag mee. maar ja ik woon in zeeland. Je zou het kunnen proberen op een goed tuincentrum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vergat te zeggen dat het per meter te koop is en er zijn verschillende hoogten.

Andere antwoorden (3)

Ik zou zeggen gaasdoek. Omdat je het wilt gebruiken als tuinafscheiding zou ik iets nemen wat bestaat uit nylon of een andere kunststof.

Toegevoegd op 21-06-2009 12:37:26
Er zijn ook decoratiedoeken met prints te krijgen trouwens.

Toegevoegd op 21-06-2009 12:41:03
Andere term kan zijn schermdoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heet een netwindscherm. Het wordt voornamelijk gebruikt in de (professionele en hobby-) tuinbouw. Als het boven de gewassen hangt (bijv, bovenin een kas) heet het ook wel schaduwnet. Zal via Marktplaats niet meevallen trouwens, maar gespecialiseerde (tuin)bedrijven hebben het wel.
Zowel de woorden netwindscherm (niet te verwarren met, maar Google doet het wel, een net windscherm) als schaduwnet worden echter ook voor andere dingen gebruikt, dus blijf wel op de fotootjes letten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nogal erg simpel, het heet namelijk schermdoek, dus dat moet zeker lukken, succes!