Hoe bestrijdt ik fakkels in mijn vijver?

Ik noem deze planten fakkels omdat ik de echte naam hiervan niet weet; het verspreidt zich als onkruid, mijn vijver staat er vol mee!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Met fakkels zal je sigaren of lisdodde bedoelen.
Deze planten kunnen heel erg snel groeien.
Maar je kan ze er gewoon uit trekken.
Het je een vijver van polyester, dan kan er niets gebeuren.
Heb je een vijver van rubber folie, ga dan voorzichtig te werk.
Heb je een vijver van PVC folie, dan kan je het folie stuk trekken.
Wil je geen risico lopen, knip dan de stengels een stukje onder water af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je draadalgen bedoeld.
Op de onderstaande link vind je een manier hoe je dit kan bestrijden en ook een foto van de draadalgen zelf. Kun je meteen zien of dit de plant is waar je last van hebt.