Kan ik met deze temperaturen buiten pvc lijmen. ?

Mijn pvc leidingen lekken en moet dus nieuwe pvc onderdelen aanbrengen. Kan dat met deze temperatuur? +/- 7 graden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
3.7K

Antwoorden (4)

Dat gaat echt prima geen probleem.
11 jaar geleden
Zolang de lijm niet bevriest kan men met PVC lijm een hechte en lekvrije verbindingen maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
PVC buizen kunnen worden gelijmd tot 5 °C. Het lijmen beneden wordt de 5 °C wordt afgeraden. Moet noodgedwongen worden gelijmd dan wordt geadviseerd de lijm tot vlak voor gebruik te conditioneren op een temperatuur > 5 °C, de te lijmen onderdelen bij voorkeur voor te verwarmen en de locatie waar moet worden gelijmd af te schermen (bv. door middel van een tent).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
PVC is goed te lijmen met dit weer zolang het niet onder nul is. maar dan nog kan je de te verlijmen delen eventueel opwarmen. en zorg er voor dat de lijm kort voor gebruik op kamertemperatuur is.