Dat moet de Hydrangea aspera zijn .....

Toegevoegd na 1 minuut:
Hydrangea aspera is een van de vele hortensia's, die in de zomermaanden lang bloeien. Ze trekken de aandacht in park en tuin. Niet in de laatste plaats van de beschouwer, maar ook van bijen en hommels.

Een bloeiende Hydrangea aspera valt
op afstand al op door de vele,
lokkende bloemen De grote, schotelvormige bloemen hebben opvallend paars in het hart met langs de rand bloembladen met een witte tot paarswitte kleur. Deze hortensia is zo mooi, dat het de moeite waard is om een of meer exemplaren in de tuin te planten. Het is een gemakkelijk te houden struik, die alleen maar 's een keer hoeft te worden verjongd.
Z512099