Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wanneer plant je vaste planten in de tuin?

ik wil vaste planten in de tuin planten maar ik weet niet of je dat het beste kan doen in een bepaalde jaargetijden of zo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Als de planten goed groeien of in rust zijn is ideaal. Dus de herfst of het vroege voorjaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan je de hele zomer en herfst doen.
de bodem is dan lekker warm, zodat de wortels zich goed kunnen settelen.
laat in het voorjaar is ook prima.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Dat kan rustig het hele jaar door, ook in de zomer. Het enige waar je op moet letten is bij warmte goed nat houden.
Door mijn grote tuin kan ik me niet met planttijden bezig houden, dan kom ik niet rond en daarom plant en verplant ik wanneer ik zin heb. Op mijn avatar kun je een stuk van mijn border zien, met een goed resultaat. Ik zaai ook gras wanneer het mij uitkomt en met nathouden lukt dat ook steeds heel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle vaste planten die in pot zijn gekweekt, kan je het hele jaar door planten, maar beter is het niet meer na begin dec. te doen, met oog op plotseling invallende vorst en de planten nog niet geworteld zijn.
Dat risico loop je dus de hele winter.

Wil je ze zonder pot planten, dan kan je ook de planten rooien en scheuren in augustus- september, mits je de planten tot de helft terugknipt.

Derde mogelijkheid, wachten tot het najaar, als alles begint af te sterven, wel kan je dan moeilijker zien wat het is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding