Welke schimmel heeft mijn boom?

Elk jaar komt deze witte pluizige schimmel terug in de gebarsten bast van de boom, en aan de onderkant van de stengels van de bladeren. De hoeveelheid is elk jaar ongeveer gelijk. Wij weten niet precies wat het is en hoe (en of) we dit moeten bestrijden. Heeft iemand meer uitleg en/of een oplossing?

Toegevoegd na 1 uur:
Het is geen fruitboom, welke het precies is weten we helaas niet. De boom is ca 2,5 meter hoog en vormt een soort dak van donkerrode ovale bladeren.

(ik probeer een foto van de schimmel te uploaden maar deze wordt helaas niet bij de vraag geplaatst)

Toegevoegd na 1 uur:
Het is geen fruitboom, welke het precies is weten we helaas niet. De boom is ca 2,5 meter hoog en vormt een soort dak van donkerrode ovale bladeren.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Mogelijk heb je een appelboom of een sierappel.
De pluizige dingetjes zijn bij de appel vaak bloedluizen of wolluizen.
Het geeft aan de boom boom het zo af en toe erg slecht heeft.
De grond in de winter te nat is en in droge perioden te droog.
Vaak is ook de grond verzuurd.
Strooi ruim rond de boom Zeewierkalk en een paar keer deze zomer een goede organische mest.
Probeer met een flinke straal water, de luizen er af te spuiten.
Probeer het met een hogedruk spuit, maar niet te dicht bij de stam/tak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt me nog steeds een appel, geen gewone maar een sierappel, er zijn soorten met roodbruin blad.
Maar op mijn antwoord heeft het geen invloed.