Bestaan er ook kamerschermen voor de tuin die niet wegrotten? Zo ja waar te koop?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
paulus811
10 jaar geleden
Wat zijn kamerschermen voor de tuin? Zijn dat niet gewoon tuinschermen of tuinschutting?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maak er zelf een, van tuinhout en zeil of een grote tuinposter.
paulus811
10 jaar geleden
van tuinhout? het mag niet rotten...

Antwoorden (1)

Als je geïmpregneerde schermen koop rotten ze in geen 20 jaar weg. Je moet ze echter zo plaatsen, dat de schermen iets boven de grond blijven, zeg10 cm, zodat er geen vocht vanuit de grond in kan worden opgezogen en ze gewoon kunnen drogen als het niet meer regent.
Onze tuinafscheiding is nu 24 jaar oud en staat nog steeds fier rechtop zonder gerot te zijn. Ze moeten goed en vakkundig geplaatst zijn, anders wordt het een knoeiboel.
De poten/balken moeten in degelijke metalen staanders en de onderzijde moet ook gebeitst zijn, omdat dat stuk wél in de grond komt.
Ivana