Hoe vinden kikkers je nieuwe vijver zo snel??

Ik had vorig jaar (Juni 2009) mijn vijver afgerond. Meter diep en het water opp is 3m². Veel begroeging langs de kanten en in de vijver zelf. Veel platte stenen er om heen geplaatst. Mijn buren hebben alle geen vijver. Dus in een straat van 200m geen water partijen te vinden. Hoe vinden ze zo snel mijn vijver? Komt dit door geur of gevoel?

Mvgr

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik zoek een wetenschappelijke verklaring, geen mening of idee.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
5.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag +!
Zou het misschien kunnen dat er een verloren kikkervisje via de poten van een vogel of eend die op bezoek is geweest is achtergebleven?

Antwoorden (4)

kikkers trekken van poel naar poel en kunnen een behoorlijke afstand afleggen

Toegevoegd na 5 minuten:
ik denk dat de geur van waterplanten ermee te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toch weer punten verdient
Kikkers zijn heel gevoelige dieren.
Die voelen waar water is.
Als ze het eind van de zomer, begin herfst ingraven in de modder, weten ze ook precies wanneer het weer tijd is om er uit te komen, zonder dat ze fysiek kunnen waarnemen, hoe het buiten is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon volgens hun instinct.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kikkers en padden ruiken of er algen in het water zitten. Daar komen ze op af, want dat hebben de kikkervisjes nodig als voer.