Wie heeft er tips over het poten van aardappelen?

Ik heb alleen informatie over de onderlinge afstand en de pootdiepte. Is er nog meer wat ik moet weten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Zorg voor een losse grondstruktuur. Want de wortels van een aardappel graaft niet.
De aardappel moet boven het grondwater liggen.
Je mag de plant geen water geven.
Verder moet je letten op schimmels en sporen van ongedierte.
Dit zijn enkele tips de rest wijst zich van zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wanneer je dat moet poten en Waar je dat moet poten...
Wat de beste voedingsmiddelen zijn voor de aardappel, kunsmest of andere mest, of bijmesten of niet... Wanneer oogsten en hoe het best oogsten...

Er zijn nogal wat zaken die je moet weten over het poten van aardappelen...

Toegevoegd na 1 minuut:
In de pdf staat er alles over, download die, dan weet je het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn vroege, halfvroege, halflate en late aardappelen, daardoor is een spreiding van de oogst mogelijk en kan er lange tijd van eigen aardappelen genoten worden.
Vroege rassen:
- korte groeiperiode, 90 tot 100 dagen
- relatief kleine opbrengst
- bewaren ongeveer tot het nieuwe jaar (afhankelijk van het ras)
Halfvroege rassen:
- als vroege aardappelen gelegd
- wat later oogstbaar
- langer bewaarbaar (afhankelijk van het ras)
Halflate rassen:
- gelegd als de late rassen
- iets eerder oogstbaar
- meestal tot het voorjaar bewaarbaar
Late rassen:
- lange groeiperiode, 150 tot 180 dagen
- grotere opbrengst
- bewaren tot ver in het volgende voorjaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een antwoord waar de vraagsteller wat aan heeft +
Hier staat het een en ander.

http://www.tuinclub.be/tuinartikels/aardappels%20telen.htm