Ik heb in oktober hyacinten en narcissenbollen gekocht,4 maanden in de koelkast bewaard,maar ze willen niet erg.(Woon in de Algarve)

Ik heb ze in glaasjes met water staan,er komt alleen een knop van 2cm.uit en verder niets.
Wie weet de oorzaak?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het op een onnatuurlijke manier in bloei proberen te krijgen van bloembollen is best moeilijk .Bij lang niet alle soorten lukt dat zo maar. Allereerst moeten ze een kunstmatige winter door maken.Voor ieder soort is dat anders zowel de lengte van de koelperiode alswel de temp. Er zijn twee mogelijkheden. koop bollen die geprepareerd zijn ,deze hebben al een juiste temperatuurbehandeling gehad om geforceerd te gaan bloeien. Een andere en eigenlijk een veel leukere oplossing(goedkopere ) is gewone bloembollen in de herfst in potten planten ,deze in te graven op een droge plaats in de tuin met 20 cm grond er over . Deze in de winter opgraven en binnen zetten. Na 3 a4 weken bloeien ze meestal al ! Ook de moeilijke soorten .Alleen al voor al die geuren de moeite waard .Succes.