De gekweekte tuinviooltjes, kunnen onder bepaalde omstandigheden tot wel een halve meter hoog worden.
Zeker als ze ook nog eens dicht op elkaar staan.
Volgende week wordt het warm weer, tijd voor de viooltjes om zaad te gaan vormen.
Daarbij rekken de planten omhoog, om de zaaddozen zo ver mogelijk van de natte grond te houden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het driekleurig viooltje is een klein plantje, hooguit tien tot twintig centimeter hoog.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb altijd viooltjes in de tuin, de meeste kleinbloemige. Ze zaaien zich uit en ik laat ze staan waar ze opkomen. Soms staan ze dan onder een struik, of tussen hoge vaste planten. Viooltjes vertakken niet snel:ze maken 3 of 4 stengels die steeds langer worden. Ik heb regelmatig viooltjes- ranken van bijna 1 meter hoog/lang. In de azalea zelfs van meer dan een meter lang. Leuk gezicht: een uitgebloeide azalea met viooltjesbloemen er boven uit.