Wat voor plantje is dit? (zie foto)

Ik dacht zelf een soort vet plantje, maar misschien heb ik dat mis.
Welke naam heeft dit plantje

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het is een van de velen soorten Euphorbia.
Die van je foto heeft behalve mooie bloemen, ook erg mooi blad.
Als je de plant beschadigt, komt er melksap uit, dat giftig is en een heftige reactie kan veroorzaken op je huid, dus pas op met kinderen.
De soort van je foto heet Euphorbia amygdaloides 'Purpurea'
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dan zou ik het voor de zekerheid niet doen, anders moet je gaan zoeken op internet.

Andere antwoorden (1)

Dat plantje heet euphorbia volgens
mijn hoveniersechtgenoot.
In de bron een link naar de Wikipedia pagina.