Waarom laat de bast van mijn witte druif los?

Ik zag net dat bij mijn witte druif van 10 jaar oud de bast/ schors los aan het laten is. Alsof de stam aan het vervellen is. Wat is de oorzaak? Past de stam niet meer in de bast en scheurt de bast hier door het groeien? Moet ik de los zittende stukken verwijderen?
Ik spuit iedere 6 weken tegen schimmels en de druif is volop groen aan het geven en groeit prima met vele trossen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
6.1K

Antwoorden (1)

De druivenstam gaat op den duur verhouten, waardoor er steeds meer dode bast aan de buitenkant los kan laten.
Hierdoor krijgt de stam een uiterlijk alsof het een volkomen dode stam is met losse stukjes bast/ schors.
Het is dus volkomen normaal en je hoeft er niets aan te doen, gewoon laten zitten.