Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Helpt Escar-Go (ECOstyle) ook tegen naaktslakken?

Ik meende ergens gelezen te hebben dat Esgar-Go alleen tegen huisjesslakken werkt, omdat naaktslakken voor 90 % onder de grond zitten, en dus niet van de slakkenkorrels eten. Eerder kocht ik daar "aaltjes"voor (http://biocontrole.nl/naaktslakken-bestrijden), maar dat is vrij duur. En Escar-Go strooi ik toch, dus het zou fijn zijn als dat ook voor naaktslakken zou werken. En afwachten tot ze in grote getale verschijnen (om het zelf te ontdekken) wil ik ook liever niet, omdat je ze dan nauwelijks meer wegkrijgt.
Oplossingen als kippengaas, koffiedik, cacaodoppen heb ik allemaal geprobeerd, maar werkt in dit geval niet afdoende.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het middel helpt heel goed tegen zowel huisjesslakken als naaktslakken. Als de slakken er mee in aanraking komen scheiden ze een hoop slijm af en je ziet ze niet meer terug. Het middel is ook geruime tijd bestand tegen water, dus als het regent verdwijnt het middel niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op de verpakking staan naast huisjesslakken ook naaktslakken afgebeeld.
Verder staat er: toegestaan is uitsluitend het gebruik als middel ter bestrijding van naaktslakken.
Ik denk dat je er dus veilig van uit kan gaan dat naaktslakken ook aangepakt worden.
(Lees meer...)
Rieneke1
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding