Wat voor een plant/struik is dit?

In deze periode van het jaar heeft de struik paarse, geurige bloemen. In regio waar ik zelf woon, komt de struik best wel vaak voor (in tuinen of op erven bij boerderijen). Hoe heet de plant eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Rieneke1
10 jaar geleden
Een sering wellicht? Foto is niet gedetailleerd genoeg.

Het beste antwoord

Zo te zien is het de witte sering.

Toegevoegd na 38 seconden:
Is er ook in een licht paarse variant.
10 jaar geleden
fremar
10 jaar geleden
ben daar ook zeker van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, klopt als een bus. Ook verkrijgbaar in donkerpaars en alles daartussen.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Waar slaat die - nou weer op?
+

Andere antwoorden (3)

Volgens mij is dat een vlinderstruik (Buddleja davidii)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Lijkt er wel op, maar die bloeit veel later, in juli / augustus.
fremar
10 jaar geleden
inderdaad nog veel te vroeg voor vlinderstruik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Okidoki dank voor jullie feedback
Het is de Syringa vulgaris.

Toegevoegd na 1 minuut:
Is een plant uit de olijffamilie (Oleaceae). Het is een kleine boom of struik die vooral bekend is vanwege de aantrekkelijke, zoet geurende bloemen.
Hij komt oorspronkelijk uit Zuidoost-Europa. Met name komt de plant in het wild voor op rotsachtige heuvelhellingen op de Balkan. Op veel plaatsen is de soort ingeburgerd. In tuinen komen allerlei gekweekte rassen met bloemkleuren die variëren van wit tot donkerpaars.
Z512099
10 jaar geleden
ik denk dat het een bloesem of een vlinderstruik is ik hoop dat je snel antwoord vind
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fremar
10 jaar geleden
De vlinderstruik bloeit nu nog niet en is ook niet zo geurig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, inderdaad.