Hoe heet dit plantje met paarse bloempjes?

Toegevoegd na 5 minuten:
[foto] http://nl.tinypic.com/r/sy56vl/8
Het gaat om dat plantje met paarse bloempjes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Dat is een akelei.
Rieneke1
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
+ Horizontaal groeiend volgens de foto maar verder zeker een akelei
Rieneke1
10 jaar geleden
Graag gedaan en succes! Mocht je deze soort niet vinden dan vind je vast een andere mooie, ze zijn er in heel veel variëteiten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dikke plus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ dit is wel een héle mooie akelei, maar waarschijnlijk niet te koop in Nederland.
De zaden van deze Colombine zijn namelijk giftig. http://www.dianeseeds.com/aquilegia-winky-red-white.html
Rieneke1
9 jaar geleden
Dank maar weer Joan!
Maar waarom zou deze plant niet te koop zijn ivm giftigheid?
Het ritselt in de tuincentra van de giftige planten.
Mijn digitalis staat er bijvoorbeeld prachtig bij op mijn balkon.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Rieneke, geen idee, maar alles op het gebied van zaden en planten geeft moeilijkheden als het uit Amerika of Australië moet komen. Vingehoedskruid komt al heel lang in heel Europa voor. In Nederland vooral in Limburg, zoals je vast en zeker weet.
Rieneke1
9 jaar geleden
Ah, op die fiets, ik begrijp het :)