Welke plant is dit?

Weet iemand welke plant dit is? Er zat geen naamplaatje bij.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Het moet de Tiengebodenplant zijn oftewel de Maranta.

Toegevoegd na 2 minuten:
Verzorging
De maranta heeft een hoge luchtvochtigheid nodig. Besproei haar daarom regelmatig, pas de ondiepe bord methode toe of plaats haar bij een waterverdamper. Zorg voor een goede drainage, want ze houden niet van natte voeten. Geef matig tot gemiddeld water. Ze groeit het best in ondiepe potten. Zet haar op een beschaduwde of half beschaduwde plaats en nooit in de volle zon.

Vermeerderen
Door scheuren/delen van de wortelkluit.
Z512099