Wie weet wat voor plant dit is?

Ik heb deze plant 2,5 jaar geleden van mijn vader geërfd. Hij wordt nu een beetje groot en wil hem graag snoeien. En wel op de goede manier, zodat hij daarna weer verder kan groeien.
Wie weet wat voor plant dit is en wat voor verzorging hij nodig heeft?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als ik de foto zo zie is dat een vetplant als je hem wilt laten snoeien ga naar een bloemen zaak (zonder de plant) en die geven je meer uitleg

Antwoorden (2)

Het lijkt me een asparagus falcatus.
Ik zou 'm licht vochtig houden, en op z'n tijd voeding geven (nu eens per twee weken, vanaf volgende maand eens per week).
Hij zal dan wat voller en bossiger worden.
Het is op zich een heel sterke plant.
Ik zou 'm niet snoeien, mooier wordt hij daar niet van, al kan het natuurlijk wel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zo te zien mag hij wel verpot met verse aarde in een pot die 1 maatje groter is. In dat geval pas na een maand voeding geven.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb de asparagus falcatus even gegoogeld, maar mijn plant heeft veel dikkere blaadjes dat de foto's die ik op google vind. Dus ik vraag mij af of het wel de goede is.
Rieneke1
10 jaar geleden
Wellicht een andere asparagussoort? Of bedoel je met dikker dat het idd meer een vetplant lijkt? Of bedoel je groter?
lijkt inderdaad vetplant.Een paar dagen geen water zodat alles droog is.dan terugsnoeien tot aan de dikkere delen.wonden afdekken met aarde uit de pot zelf.als over een maand of twee het groeiseizoen weer begint loopt ie vanzelf weer uit.dat terugsnoeien kun je tussendoor blijven doen,als er uitlopers komen ,knijp je ze met je nagels gewoon weg waar je ze niet wil hebben .de rest laat je groeien.zo vorm je plant naar je eigen wensen.veel plezier ermee.