Hoe voer ik op eeen simpele manier water af van mijn regenpijp?

Een tijd geleden zag ik hierover iets op tv, maar kan het niet meer vinden.
ik wil door middel van een eenvoudig tussenstuk in de PVC pijp een tuinslang aansluiten en hiermee het regenwater afvoeren naar de tuin, c.q. naar de plas waar wij aan wonen. Ik heb dit al gedaan met één regenton, maar wil geen 3 extra regentonnen. Wie kan mij helpen met een goede tip hoe dit te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
4.3K
Rieneke1
10 jaar geleden
Een raintainer?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een afvoerpijp in de grond zoals bij iedereen die water kwijt wil?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Knap bedacht, maar de veenrond neemt het water niet op met gevolg: hele kluiten bagger in de regenpijp.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Robs tuinverbouwing aflevering zaterdag 8 feb 2014. hij had een krat ingegraven onder de pijp, en deze gevuld met grind.

Antwoorden (2)

Als je de drie tonnen middels enkele waterslangen met elkaar verbindt, dus er communicerende vaten van maakt, dan kun je met een andere slang alle drie de regentonnen helemaal leeg laten lopen, want het niveau van het water blijft in alle drie de tonnen even hoog, dus ook even leeg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wil juist géén extra regentonnen!
Gat maken in huidige regenton stukje onder de huidige aansluiting. Als je hier een tuinslang op aansluit zal het regenwater via de regenpijp, de ton en de slang in de tuin lopen en de ton zal zich vullen tot aan deze nieuwe aansluiting.