Hoe heet het spul wat je op boomwonden doet, zodat de boom beter herstelt van snoeien ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
6K

Het beste antwoord

Er zijn verschillende producten op de markt, die je kunt gebruiken, om boomwonden te behandelen:

Scomrid Limb aërosol van Edialux.
STOCKHOLMER-TEER, dit is bruine Zweedse teer.

Bij een gezonde boom, die op een goede manier gesnoeid wordt, is het echter niet nodig, om een wondbehandelingsmiddel te gebruiken. Dikke lagen van zo'n middel, die jarenlang blijven zitten, kunnen zelfs een averechts effect hebben. Bij minder gezonde bomen, zoals stadsbomen, die veel te lijden hebben onder uitlaatgassen ed, kan nabehandeling wel nodig zijn. Bij twijfel kunt u het beste een boomdeskundige raadplegen.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.k dan is het niet nodig, want deze boom staat in een tuin in een klein dorpje aan de bosrand, niet veel uitlaatgassen daar.
En ik denk dat ie wel goed gesnoeid is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt.

Andere antwoorden (3)

Men gebruikt ook wel entwas om infectie met micro-organismen te voorkomen. Bij vriezend weer is de kans op infectie echter klein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruikt men daarvoor ook geen carboleum?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
carboleum, dat mag niet eens meer verkocht worden, zeer mileubelastend.