Waar haal je van die plastic, weggooi plantenbakjes waar tuinbloemetjes altijd in verkocht worden?

Ben weer eens een stomme uitdaging aangegaan, wat dus inhoudt dat ik binnenkort een hele zooi bloemzaadjes moet gaan zaaien... Volgens kenners (mijn tante) moeten ze eerst een tijdje in bloempotjes gezet worden, totdat het echt een plantje is. Waar haal ik in vredesnaam een hondertal van die plastic plantenpotjes vandaan (liefst gratis uiteraard). De bloemenwinkel hier in het dorp heeft ze in ieder geval niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
8K

Het beste antwoord

Wat je het beste kan doen is kweekbakjes nemen. In elk kweekbakje gaat een zaadje (of een paar) zodat ze hierin kunnen ontkiemen. Kweekbakjes zijn bij tuincentra en de boerenbond te koop. Je hebt ook kweekbakjes van organisch materiaal (afbreekbaar). Dan kan het kleine plantje met bakje en al verpot worden in een grotere pot of in de tuin worden gezet.

Als je kleine plastic bloempotjes (tuincentrum) gebruikt kan dat ook natuurlijk en misschien wil het tuincentrum er wel van af. Meestal worden ze weggegooid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Tuincentra! Daar gooien ze heel veel weg, kun je zo meekrijgen.
Ze verkopen ook van die kartonnen zaaibakjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij een tuincentrum...meest nog gratis ook,voorheen zat er een soort statiegeld op die potjes,maar tegenwoordig niet meer.Ze worden vernietigd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar een tuindersbedrijf, zij mieteren die potjes met de honderden tegelijk in de container (zie ik hier bij de tuinder in het dorp). Waarschijnlijk kun je ze gewoon gratis ophalen. Misschien bij de intratuin?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik haal ze allemaal gratis bij ons in het dorp in het tuincentrum en ook van die over verpakkingen waar 6 tot 8 of nog meer tegelijk in kunnen.
Dus advies; in een ander dorp kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En anders marktplaats of een andere online verkoopplaats. Ik heb op marktplaats al plastic bloempotjes gezien die gratis worden aangeboden. En anders kun je ook een advertentie zetten waarin je vraagt om bloempotjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plastic bloemenbakjes kunt U vinden op de stort.
Denkt U eraan om geen "vette" potgrond te nemen.
Dat is voor zaailingen te veel van het goede. Heeft U toch potgrond meng deze met gewoon zand.
Succes !

Toegevoegd na 3 minuten:
Ook is er de site : www.buurtlink.nl daar kunt U gratis een advertentie zetten. Via Marktplaats zult U waarschijnlijk moeten betalen voor verzending ook al worden ze gratis aangeboden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewone plastic bekertjes, als je niet aan potjes kan komen, kosten bijna niets, voor binnen bij niet te veel water geven kan je ze dicht laten van onderen, voor buiten er even een paar gaatjes in knippen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt ook lege eierdozen gebruiken...