Wat is een goede kamerplant die tegen droogte en kou kan?

heb een vakantiewoning, die ik graag voorzie van kamerplanten, maar welke kunnen een tijdje zonder water en kunnen tegen een lage tempratuur?

of bestaan zulke kamerplanten niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
6.3K

Antwoorden (3)

De cactus kan goed tegen droogte en kou.

Toegevoegd na 26 minuten:
Je hoeft cactussen en vetplanten nauwelijks water te geven want ze hebben het vermogen om water op te slaan. Zet ze op een lichte plek en geef ze af en toe een flinke scheut water. Laat de aarde dan weer uitdrogen. (’s Winters is eens in de vier weken voldoende.) Als je cactus in een sierpot staat, zorg dan dat je het water dat achterblijft eruit giet. Het enige wat ze van je vragen is een beetje speciale cactusmest
• Je kunt deze easy going planten in de zomer ook buiten zetten. Het liefst onder een afdakje zodat ze door de regen niet teveel water krijgen
• Behalve makkelijk zijn cactussen en vetplanten ook heel decoratief. Denk aan minituintjes in een schaal of juist hele grote solitaire planten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Aspidistra ❗️Is al gekend van 1800 in Europa. Werd al eens slagersplant genoemd, omdat ze goed tegen de kou kan. En planten die koud staan, kan je weinig of geen water geven.

Toegevoegd na 44 minuten:
Zie foto:

Toegevoegd na 45 minuten:
Zie foto.
Plaatje bij antwoord
Z512099
10 jaar geleden
De bonte Chlorophytum, is wel de kampioen hier in.
Een maand geen water, is geen enkel probleem om te overleven.
Met een temperatuur die mag zakken tot 0 graden.
De plant is goedkoop in aanschaf en vormt zijn eigen stekken.
Kan binnen van volle zon, tot weinig licht.
En in de zomer prima in de tuin, dan wel uit de zon en wind houden.