Welke Orchidee is dit?

Vraag dit omdat hij steeds weer gaat bloeien als 2 jaar lang alle 3 en ik dacht dat ze na een tijd in de rust gaan.
komen steeds nieuwe uitlopers takken in en daar komen weer bloemen in.
Erg mooi ben er blij mee maar is er een soort die dit doet of heb ik geluk.
staan in de vensterbank smorgens zon en geef ze 1 keer in de 2 weken ongeveer een plons water zodat er een laagje water staat in de plantenbak waar ze instaan verder gewoon in de pot waar ik ze in heb gekocht.
BVD

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Het beste antwoord

Dit is een orchidee van het geslacht Phalaenopsis (kent ongeveer 60 soorten) De soort op jouw foto is de Phalaenopsis Amabilis - in de volksmond: maanorchidee .
Je plant ziet er prachtig uit.

Toegevoegd na 42 minuten:
Waarom je drie planten het zo goed doen, komt waarschijnlijk omdat je ze verzorgt zoals in dit artikel van 24 december 2010 staat omschreven.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/archief/article/detail/1799055/2010/12/24/De-trendy-maanorchidee-is-niet-meer-aan-te-slepen.dhtml
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alle drie kan ik je vertellen HAA.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is hem !!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt ,
Ze bloeien nog steeds en komen alweer nieuwe in.

Andere antwoorden (1)

Dit is een gewone phalaenopsis.
Hij staat op een goede plaats.
Jij verzocht de orchidee goed, daarom krijgt hij regelmatig bloemen & scheuten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank dus deze soort bloeit als je ze goed verzorgt steeds door.
Ene ik ben meer een tuin mens maar deze doet het hier ook goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is hem wel bedankt