Zijn er dit jaar nou zoveel vlinders of lijkt dat zo ?

Wij hebben een heleboel vlinders in onze tuin, meer als voorgaande jaren, terwijl er dezelfde planten in staan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Na het rampzalige vlinderseisoen van vorig jaar, gaat het dit jaar weer erg goed met de vlinders, althans bij ons in het natuurpark.
Een koude winter is juist goed voor de overwintering van vlinderpoppen en vlinders.
Ook dit voorjaar was uitstekend voor vlinders.
Veel trekvlinders kwamen met de warme lucht uit zuid europa voor een onweersbui uit naar ons land.
Voor mij nieuwe vlinders dit jaar, waren oranje topje, boomblauwtje, ligusterpijlstaart en oranje luzernvlinder.
Het hoogte punt voor vlinders is tussen half juli en half augustus.
Leuk dat vorig jaar veel negatief nieuws over de vlinderstand in het nieuws was , terwijl er een gewone natuurlijke oorzaak had.
Maar ja kranten verdienen meer aan rampen en slecht nieuws dan aan mooie vlindertjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig, want dan hoef je deze vraag http://www.goeievraag.nl/zoek?q=waar+zijn+de+vlinders over een tijdje niet te stellen :-)
Leuk gezicht altijd die vlinders!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ruth, leuk gevonden!
Heb jij nog nieuwe vlinders gezien ?

Andere antwoorden (1)

Heb je een VLINDERTUIN ?