Als je een kastanjebboom binnen laat groeien op cuntinu 20 °C verliest hij dan ooit zijn bladeren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Een kastanje boom groeit slechts vier weken per jaar en laat uiteindelijk zijn blad vallen door het korter worden van het daglicht.
Dus zal dit binnen ook gebeuren.
Wel zal hij binnen eerder gaan uitlopen in het voorjaar dan buiten. omdat ook de temperatuur , vooral in het voorjaar, een belangrijke rol speelt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als je het daglicht kunstmatig aan houd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vroeger heb ik een aantal jaren in een land gewoond, waar veel bomen gewoon wintergroen bleven.
Er groeiden ook treurwilgen, precies de zelfde als in ons land.
Ik was zeer benieuwd, hoe deze bomen zich gingen gedragen in dit voor hun vreemde klimaat.
In ons land verliezen de treurwilgen heel laat hun blad, zo ergens in november.
In dit land was dat december, 1 maand later, ook liepen ze een maand eerder uit dan hier.
Maar ze lieten dus wel gewoon hun blad vallen.
Bij bladverliezende bomen, zorgen in de herfst, de nieuwe bladknoppen voor het jaar er op, dat de bladeren er af vallen, ze worden er eigenlijk afgedrukt.
Daarom verliezen de meeste bomen hun blad.
Dit is erfelijk bepaald, dus ook als de boom binnen staat met voldoende warmte, zal de boom zijn blad verliezen.