Hoelang kunnen mijn kalebassen en pompoenen doorgroeien?

Ik heb mijn kalebassen en pompoenen laat geplant met het gevolg dat ze nu nog niet rijp zijn, maar je gebruikt ook altijd pompoenen met Halloween terwijl dat pas 31 oktober dus dan zou het nog kunnen, hoewel je nu wel overal langs de weg kalebassen staan dus ik zou het niet weten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Antwoorden (2)

Met dit koude weer zullen uw kalebassen en pompoenen niet meer hard groeien.
De energie gaat naar de zaden.
Zelf laat ik de planten tot de eerste nachtvorst op het land.
Goed voor de bodem structuur.

De kalebassen/pompoenen zijn dan al eerder geoogst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dít koude weer, het wordt de komende dagen 20 graden!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoi Pelle en kalkoen13 Noot: Er is een vegetatieve en generatieve periode in de natuur.
Vegetatieve periode dan groeit en bloeid de plant. ( Mei - juni )
Generatieve periode zet de plant zich in voor de voortplanting en afbouw als voorbereiding op de winter.( Juni - december ) Vandaar dus - ondank dat het momenteel "warm"kan zijn - dat de planten niet meer zo hard groeien.
Ze zitten in de generatieve periode.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Herstel ( Mei - juni ) moet zijn ( januari - juni )
Kalebassen die op tijd zijn gezaaid/ geplant, zijn nu al aan het afsterven en groeien niet meer verder.
Kalebassen die later ( te laat ) zijn geplant, zullen nu nog wel wat groeien, maar ook spoedig meeldauw krijgen en afsterven.
Vruchten die nu bijna goed zijn, zullen nog wel rijpen, maar de meesten zullen dat niet redden.
De pompoenen die je met halloween ziet, zijn nu al rijp en volgroeid.
gezonde rijpe pompoenen/ kallebassen kunnen maanden lang bewaard worden.