Bougainvillea als stekje groot gebracht vorig jaar, dit jaar voor het eerst buiten. groeit flink maar bloeit niet, hoe kan dat??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Hij bloeit mogelijk wel, de eigenlijke bloemen zijn onbeduidend.
Het zijn gekleurde schutbladeren die voor bloem worden aangezien.
Hou de grond arm: bij mest, vooral stikstof, vormt de plant volop bladeren, maar niet de mooi gekleurde schutbladeren.

Hij bloeit overigens op nieuw hout.
Rieneke1
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mogelijk is je plant nog te jong, pas als de plant flink gaat verhouten, komen ook de bloemen.
Als ik je goed begrijp, is je plant pas in zijn tweede jaar ( zomer) dus nog erg jong.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar de bougainville oorspronkelijk vandaan komt, is er een droge en een natte tijd.
Veel water geeft veel blad. Een drogere tijd vraagt om voortplanten, dus bloei.