als een buxus helemaal droog heeft gestaan kan het terug beginnen groeien? (er staan enkele groene takken nog op het plant)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
6.3K

Antwoorden (3)

Zolang er groene takken en bladeren aanwezig zijn is er leven en kan hij er door komen,
Dit kan wel enige tijd duren
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Indien u de buxus recent verplant heeft, is regelmatig water geven een oplossing.

Als de blaadjes verdwenen zijn door een schimmelziekte, in een speciaal-zaak naar de gepast sproeistof vragen. Neem enkele groene blaadjes mee om de betreffende buxussoort te herkennen; een bepaalde soort is namelijk schimmelgevoelig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat kan. Door meteen alsnog water te gaan geven. Met mate, dus niet meteen verdrinken.
Reken er in dat geval op dat er eerst nog meer blaadjes af gaan vallen, maar heb geduld en blijf regelmatig kleine beetjes water geven.

Indien u er niet TE laat bij was zullen er zich nieuwe knopjes op de laatste groen gebleven takken gaan vormen. Soms zelfs nog op enige van de andere takken ook.
(Was u wel te laat dan verdroogt de buxus verder, ondanks dat u water geeft.)

Pas als de buxus weer op dreef is gekomen kunt u de dode takken er uit snoeien. Met de eventuele vormsnoei zult u weer van voren af aan moeten beginnen.
En het is dus ook mogelijk dat de buxus NIET meer herstelt.