bosmaaier draait normaal maar er komt veel witte rook uit. Bij de benzine moet ik 2T-olie bijvoegen. Heb ik er teveel in gedaan? Wat nu?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoeveel heb je er ongeveer ingegooid?
(en bij hoeveel benzine)
jc54
10 jaar geleden
Witte rook is meestal een teken dat er condens/water mee de verbrandingskamer in gaat. Te veel olie die verbrandt, geeft blauwe rook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die zelfgebrouwde 2takt is 1 ongezond en 2 je wordt er slaperig van. Er is bij betere tuinbedrijven Aspen te koop, dit een aangepaste 2takt: milieuvriendelijk en beter voor mens en dier. Ben je wel iets duurder uit maar het is nog eens beter voor je machine.

Het beste antwoord

Die 2 T-olie moet je maar 2% toevoegen aan de benzine als je loodvrije autobenzine gebruikt. Dus op 5 liter benzine moet je maar 100ML 2T-olie mengen. Wat je nu kan doen gewoon die bosmaaier leegdraaien en die witte rook maar accepteren. (althans dat zou ikzelf gedaan hebben)

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je mengsmering uit de pomp gebruikt moet er geen olie meer bij daar het anders ook te vet word met ook roken als gevolg. Maar waarschijnlijk heb je in de huidige benzine teveel olie gedaan