Hoe op een ecologische manier vliegjes weren die aan slabladeren en tomatenplantbladeren vreten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Heel strak gaas er over hangen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u wel!

Andere antwoorden (1)

Vliegjes die aan planten eten, is me niet bekend, wel zijn er vliegjes die aan rottend blad eten, maar dat kan geen kwaad, dat blad is toch al dood.
Kijk nog eens goed, naar wat je hebt gezien.
Zijn de vliegjes wit?
Dan is het "witte vlieg" die bij aanraking van de plant opvliegen.
Deze planten dan voldoende water en vooral voeding geven, hierdoor wordt de plant sterker en verdwijnen de meeste vliegjes.
Witte vlieg ontstaat als er een groeistoornis van de plant is geweest, door te weinig water/ voeding.