Wat is de oranje aanslag op mijn witte regen (wisteria alba)?

Laatst trof ik opeens een oranje aanslag aan bij mijn witte regen (wisteria alba). Het zit aan de randen van een scheur, maar ook op de stam zelf. Het ziet eruit als een soort schimmel (zie foto's). Weet iemand wat dit is en of dit gevolgen heeft voor de gezondheid van mijn boom?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Het is een schimmelinfectie, veroorzaakt door de extreme weersomslag van koud en nat weer, naar warm en droog.
Hierdoor moeten planten zich gaan aanpassen en hebben ze tijdelijk een verminderde weerstand.
Dit zet de deur open voor o.a. blad schimmels.
De oranje schimmel ´ roest´ is daar een goed voorbeeld van.

Toegevoegd na 2 uur:
Geef de witte regen wat extra mest, dan wordt zijn weerstand sterker, mogelijk groeit hij er gewoon overheen, verder geen idee hoe dit verder gaat.