Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een onkruid brander. Nou ligt mijn grint op worteldoek kan ik het onkruid daartussen gewoon weg branden?

None

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
6.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Als je horizontaal boven het grind blijft met de brander, zal het geen probleem zijn. Als je de brander verticaal op het grind laat branden, heb je kans dat je het (anti)worteldoek verbrandt.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Als het grind het worteldoek bedekt met bijv. 1 cm grind en het worteldoek is zo niet zichtbaar dan kun je gerust met de vlam licht over het onkruid gaan, want het onkruid heeft echt niet een flinke hitte nodig om dood te gaan. blijf met de vlam echter niet te lang op een zelfde plaats zodat het grind heet kan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou dit nooit doen!
Worteldoek dat verbrand geeft giftige stoffen af!
Waar worteldoek weggebrand is, zal later meer onkruid ontstaan!
De meeste onkruidgrassen gaan er niet van dood en lopen weer opnieuw uit.
Een gieter water met schoonmaakazijn, werkt 100x sneller, is onschadelijk, goedkoop en ook voor je zelf niet giftig!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet de bedoeling dat je het onkruid weg brandt.
Je moet het onkruid kort verhitten zodat de "huid" kapot gaat, het water in het onkruid blijft dan verdampen en het droogt uit.
Als je het verbrandt blijft de wortel leven en komt het snel weer terug.

Als er genoeg grind op het worteldoek ligt is kan het op deze manier.
(toch zou ik het advies van eddijst opvolgen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding