Moet een paprikaplantje en een peperplant ook gediefd worden.

Is de verzorging/behandeling hetzelfde als bij een tomatenplant?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
4.4K

Het beste antwoord

Paprikaplant:
Als er op de stam ongeveer tien bladeren staan splitst de top van de paprikaplant zicht. In deze eerste splitsing vinden we ook een eerste bloempje. Op de stam komen er op dat moment heel wat kleine zijscheutjes. De zijscheutjes op de stam worden verwijderd.Ook het eerste vruchtje (of beter nog, eerste bloempje) wordt verwijderd. Zoniet stopt de plant heel wat energie in dit eerste vruchtje terwijl ze eigenlijk nog niet genoeg blad heeft om ook nog te kunen doorgroeien. Dit ene vruchtje wordt dus opgeofferd om later enkele vruchten meer te kunnen oogsten.

Het peperplantje is een makkelijke plant en hoeft niet gesnoeid of gediefd. Pepers oogsten en als je de plant goed verzorgd kun je na zes weken weer oogsten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel beter dan mijn antwoord!+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je.

Andere antwoorden (3)

De verzorging van paprika's en pepers in in grote lijnen hetzelfde als tomaten. Je hoeft echter niet te dieven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat klopt...
+1
geef de paprika- en peperplantjes gewoon genoeg mest, veel zonlicht en weinig wind en verwijder enkele bloempjes om betere vruchten te krijgen... het beste is om 3 bloempjes per tak te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn eigen ervaring is dat ze niet gedieft hoeven worden.
Wel krijg je meestal erg laat in de zomer de eerste goede vruchten er aan.
Geef ze veel water en op tijd voeding, want als eenmaal de groei er uit is wordt het vaak niets meer.
Staan ze buiten dan zal het in een koele natte zomer niet veel worden.
Heb je ze in een kas, let dan op dat er erg makkelijk spint in komt.