Er groeien paddestoelen tussen mijn aardappel planten is dit slecht voor de aardappels?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Antwoorden (2)

Het kan zijn dat de aardappels teveel water krijgen. Hierdoor onstaat een vochtige omgeving waar paddestoelen makkelijk kunnen floreren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Paddestoelen kunnen verder geen kwaad. Zolang ze niet direct op/uit de aardappel groeien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De aardappel groeit 10 tot 20 cm onder de oppervlakte en paddestoelen groeien uit sporen die boven aan de oppervlakte zitten. Ze hebben niets met elkaar van doen en als de aardappelen oogstrijp zijn dan zijn de paddestoelen al lang weer weg. Trouwens als je de grond tussen de aardappelen een keer met een cultivator een beetje bewerkt dan worden de paddestoelen vernietigd.