Hoe heet dit kruid ca 20 cm hoog en bijna ronde blaadjes?

De blaadjes zijn ongeveer zo groot als een postzegel en heel zacht.
De plant ruikt bijna nergens naar, alleen als je een blaadje fijn wrijft komt er wel een beetje geur af die ik niet herken en niet kan beschrijven.

Picture for question
10 jaar geleden
in: Tuin
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heeft het ooit bloemen gegeven?

Het beste antwoord

oregano denk ik, heb even plaatje bijgevoegd
10 jaar geleden
Summo
10 jaar geleden
Dit zou hem wel eens kunnen zijn, het is echt een kruid, ik heb hem vorig jaar als zodanig in een potje gekocht. Hij lijkt echt heel erg op je plaatje moet ik zeggen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de latijnse naam van marjolein is origanum.

Andere antwoorden (2)

Het lijkt erg op de gewone Munt die ik hier heb staan.
Rieneke1
10 jaar geleden
Summo
10 jaar geleden
Ik durf niet te zeggen dat die het perse niet is, maar van munt zou ik de geur echt herkennen denk ik, dit ruikt er echt niet naar.
Ik denk zelf dus dat het iets anders is, helaas heeft het bordje met info de winter niet overleefd...
Ik denk dat het marjolein is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
die ruikt heel sterk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Valt wel mee. Heb ik ook in de tuin, het geurt wel, maar niet heel sterk, en de vorm en positie van de blaadjes komt overeen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
had ook even de twijfel of het marjolein is, de kleur van het blad klopt ook aardig, maar de vraagsteller zegt duidelijk, de plant ruikt bijna nergens naar, ja dan valt hij af, maar nog steeds is dat wel mogelijk, de natuur loopt erg achter en de planten groeien nu met al die regen erg snel, en dat gaat aanvankelijk weer ten koste van de geur, pas bij droger en warmer weer, komt die geur er aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben in mijn tuin wezen kijken en het is inderdaad marjolein, er zit zeker wel een geur aan, maar veel minder dan in de zomer.
Zal mijn antwoord weg halen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik dacht ook marjolein