Hoe kan ik de Asclepias syriaca ( papagaaienplant ) verdelgen?

Beste,

Wij hebben hier in Hongarije heel veel last van de Asclepias syriaca.

Deze plant woekert heel erg, het is een echte plaag.

Tot op heden geprobeerd om hem uit te trekken, dit is echter geen doen, hij verplaatst zich dmv. een wortelstok op ongeveer 50cm. diepte.

Hoe kunnen wij heb verdelgen?

Bedankt voor de eventuele antwoorden

Heleen en Bert

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.8K

Antwoorden (2)

Dat is een plant die enorm kan woekeren via de wortels.
U kaan dus de plant uitgraven en telkens zo veel mogelijk de wortels verwijderen, als die weer ergens boven komt onmiddellijk uitgraven met wortel en al, enz tot die helemaal verdwenen is.
Kan wel zeer lang duren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beschrijving van Asclepias syriaca - Papegaaiplant / zijdeplant

Deze plant vindt zijn oorsprong in Noord-Amerika en is een prachtige plant in de tuin, mits de nodige voorzorgsmaatregelen worden genomen. Door de snel groeiende wortelstokken dient men gebruik te maken van een wortelbegrenzer of ze aan te planten in een grote cementkuip. Doe je dat niet dan woekert de plant zich lustig door de hele tuin.

Aangezien u geen wortelbegrenzer hebt toegebracht, wacht u een moeilijke taak.

- begrenst u de plant die mag blijven staan.
- andere opslag van de plant radicaal weg schoffelen en BLIJVEN weg schoffelen.

Volgend jaar heb u deze mooie plant weer onder controle.

Groet ze in Hongarije.