Weet iemand een oplossing om het oppervlak van beschadigde betontegels te herstellen?

Door het jaarlijks reinigen van ons pleintje met een hogedrukreiniger zónder het speciale terrasreinigingsmondstuk zijn de betontegels sterk beschadigd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
4.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is gewoon ouderdom, heeft een hogedrukreiniger weinig mee te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De enigste optie is de tegels vervangen.

Antwoorden (2)

Een zeer goede oplossing is de vloer te egaliseren met Egaline.
Dat is een zeer sterke cementlaag die alle oneffenheden wegwerkt.
Na het grondig reinigen insmeren met Compactuna om een betere hechting te hebben en dan de egaline erover gieten. Nadien kan u nog altijd een betonverf aanbrengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de eerste regenbui of nachtvorst breekt het weer stuk vanwege het bewegen van de tegels.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Theo, u kan het niet laten om met modder te gooien maar ik lig er niet wakker van.
Wat doet u ook maar vermoeden dat die tegels niet op een degelijke fundering zouden liggen ?
Met de door mij beschreven werkwijze wordt het geheel super stevig en waterdicht.
Als het allemaal losse tegels zijn die op aarde "zwemmen" kan men nog altijd tegel per tegel bewerken zonder de voegen dicht te gieten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vind u kritiek op een antwoord moddergooien? Ik zie kritiek op een antwoord niets anders als een aanvulling, geeft mij ook meteen de indruk dat u enkel hier antwoord om puntjes te scoren en niet om mensen te helpen. Een tegelvloer waterdicht maken is niet overal de juiste oplossing en geeft vaker wateroverlast dan gewenst. Het gaat ook niet om het zandbed (fundering volgens u) onder de tegel maar hoe de tegelvloer ligt opgesloten, dat ka en mag u niet vergelijken met een vloer in een huis, een tegelvloer zoals in deze beweegt altijd door onder andere waterval en droogte, hierdoor zal de er op gegoten vloer zeer snel breken. En ja je kunt elke tegel apart ingieten met een mal maar is dat wel een reële oplossing of een uitvlucht om maar iets van een antwoord te maken.
Het opnieuw egaliseren van een betontegel is niet mogelijk daar een betontegel enkel bestaat uit samen geprest beton, een gietsel of smeersel zal hier niet op hechten.

Dat de bovenlaag er af gesleten is betekent tevens dat de structuur van de tegel ernstig is aangetast en de kans op breuk groot is.

De enige oplossing is dan ook de tegels vervangen.