kan ik meubelplaten buiten gebruiken voor een langdurig bouwwerk resultaat?

Goedendag, ik zou graag in de buitenren van ons poezenopvang een bouwwerk van plateuas willen maken voor de katjes. Ik heb nog een aantal meubelpanelen van kasten over, kan ik deze gebruiken? En zullen die een paar jaar tegen de regen, hitte en vrieskou bestand zijn? Zo niet, welk hout is dan wel raadzaam te gebruiken?

Dank op voorhand om te antwoorden

Vriendelijke groeten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
4.3K

Het beste antwoord

De meubel panelen zijn waarschijnlijk van spaanplaat,dat is in een vochtige omgeving niet te gebruiken,
Dat is over 1 jaar 2x zo dik daar trekt vocht in en wordt rafelig aan de randen ,dus de poezen kunnen zich ook nog eens blesseren.
Het beste voor buiten is hardhout te gebruiken.
In een bouwmarkt zijn alle hardhout soorten te koop, laat je eens voorlichten daar.
burgos
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Dat wordt een heeeeel duur kattenspeeltje. Antwoord is niet fout daardoor, maar wil toch even waarschuwen voordat men naar de bouwmarkt rent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank aan iedereen die heeft geantwoord!

Andere antwoorden (2)

Tuinhout is geïmpregneerd grenen en dat blijft jarenlang goed buiten, kijk maar naar de diverse tuinafscheidingen.
10 jaar geleden
Een hok moet je er niet van maken, daarvoor gaat dit materiaal te snel kapot.

Als speeltoestel voor de katten kun je er wel iets leuks van maken en als dat nu een jaar staat of twee, maakt dan niet zo veel uit.
Als je de open zijkanten goed beschermd kan het best een tijd mee gaan.

Voor de katten is het ook wel leuk als er weer eens iets anders staat.