Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

aan de hibiscus zit nog geen blad hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
4.2K
Amadea
11 jaar geleden
Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/hibiscus-dood-bladeren.173077

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In het allergrootste deel van het land zijn de Hibiscusstruiken bevroren, mogelijk dat ze nog ergens bij de grond uitlopen.

Toegevoegd na 4 uur:
Op veel bevroren hibiscusstruiken komt nu een oranje schimmel op de dode takken, onderaan gaat de schors al los zitten als je er aan krabt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klopt wat hij zegt over de schimmel er zit inderdaad oranje vlekjes op de takken.

Andere antwoorden (2)

Nederland heeft een redelijk strenge winter achter de rug. Voor veel winterharde planten was dat toch wel een beetje te veel. Misschien heeft jouw Hibiscus wel 't loodje gelegd onder die barre omstandigheden....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen van mijn hibiscusstruiken heeft al blad, in mei lopen ze in blad, maar gezien de zeer strenge winter verwacht ik dat het nog wel een poosje duurt. Ik maak me in elk geval geen zorgen. De hibiscus staat bekent als heester die pas blad vormt als het 's nachts niet meer vriest. Ik denk dat je gewoon nog even geduld moet hebben.
Als je vermoed dat je hibiscus dood is kun je van een takje een stukje afknippen met een scherpe snoeischaar of met een scherp mesje wat bast wegschrappen, bij bruin is de hibiscus dood, bij groen leeft hij nog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding