Stinkt duivenpoep in de zomer, en is het goed voor je tuin?

We hebben een huis gekregen en daarbij een tuin waar eerst een duiventeelt stond. Later is deze verwijdert en kwamen tot de grote verrassing dat er een grote berg duivenpoep lag. gaat deze stinken in de zomer? en is het goed voor de tuin? (veel)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
4.8K

Het beste antwoord

Gedroogde oude duivenmest is van zo'n hoge concentratie dat het bodemleven alleen maar verstoord. Vooral als je geen samengestelde mestsoort gebruikt. Deze zijn vooral bij de vakhandel en de grotere tuincentrums te koop. Niet gebruiken is mijn advies en het liefst afvoeren en helemaal niet gebruiken in een composthoop of bak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee dat is niet goed voor je tuin en natuurlijk gaat poep stinken, het trekt ook allerlei ongedierte aan maar je was toch niet serieus van plan om dat pas in de herfst te gaan opruimen? Weg ermee, nu meteen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het stinken zal wel loslopen, want het is oude, droge duivenpoep.
Maar goed voor je tuin is het in deze hoeveelheden niet.
Maar het allerbelangrijkste: deze oude duivenpoep kan ziekteverwekkers bevatten.
Neem hier geen risico mee, nu afvoeren is het beste, met mondkapjes voor, of eerst alles natmaken tegen het stuiven.
Rieneke1
11 jaar geleden
Prima mest, zonde om weg te gooien.
Afhankelijk van de grootte van de tuin, duivenmest is nogal geconcentreerd,
kan je het (voor een deel) door de tuin spitten.