Wanneer groeien de tulpen in Nederland?

Hallo! In de Meivakantie is hier altijd het zogenoemde tulpenkoppen. Dat is dan van eind April tot begin Mei. Maar, de man die het organiseert stuurde een foto waarop te zien was dat de velden nog volledig leeg waren. Er groeide nog niks. Nu is mijn vraag, wanneer horen tulpen te groeien? En zou het tulpenkoppen dan wel doorgaan?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.3K

Antwoorden (1)

Tulpenbollen worden gewoonlijk in oktober en november geplant. De bloeiperiode loopt van april tot in juni.
Door het koppen gaat het voedsel dat de plant maakt niet naar de bloem, maar naar de nieuwe bollen die in de grond groeien. Die worden daardoor een stuk groter en dikker.