Hoe lang ben je bezig met het shredden van 20m3 coniferentakken?

Wij hebben ongeveer 20 kuub aan coniferen takken, (en stammen) die we willen shredden, maar we weten niet precies wat voor shredder te huren, en hoe lang we daar dan ongeveer mee bezig zouden zijn. Iemand een idee?
De dikste takken zijn ongeveer 6 tot 8 cm dik. (stammen maar even daar gelaten...)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Het beste antwoord

Met een tractor versnipperaar en 2 man is dit klusje in 2 uur geklaard. Takken van 8 cm is geen enkel probleem. Geen kettingzaag nodig. Boven 20cm takken word het iets moeilijker maar lukt ook nog wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met een tractor en versnipperaar, team van 2 man ( 1e invoer - 2e aanbreng/gebruik motor kettingzaag ) en een bak koffie is mijn calculatie op grond van de foto 2x6=12 man uur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een tractor en versnipperaar is 1 man voldoende, is geen kettingzaag nodig en is het hele hoopje binnen 2 uur verdwenen. Takjes van 8 of 10 cm is een peuleschil voor een grote versnipperaar. Boven 15 cm wordt moeilijker hoewel ook die versnippert worden.