Kan het zijn dat padden of kikkers al mijn vijvervissen hebben opgegeten?

Ik had afgelopen jaren een stuk of 15 Shibunkins in mijn vijver, gemiddeld zo'n 10 cm lang of langer.
Deze winter waren ze ineens allemaal weg.
In de zomer van 2012 zag ik dat er 1 kikker en 2 padden in de vijver leefden.
Het jaar daarvoor (2011 dus) heb ik ze ook gezien.
Zouden de vissen door hen kunnen zijn opgegeten, wel behoorlijk grote vissen voor die kikker/padden. Ik weet zeker dat ik geen reigers en katten als vijverbezoekers heb gehad en trof ook geen resten van vissen bij de vijver of in de tuin aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb ook de vijver doorzocht, daar waren ook geen visresten te vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
12.8K

Het beste antwoord

Ja dat kan, (zie bron)
maar waarschijnlijk is er (ook) iets anders aan de hand.

Toegevoegd na 14 minuten:
In een enigszins natuurlijke vijver is het niet raar om niks terug te vinden, de natuur doet zijn opruimwerk best snel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee, padden en kikkers eten niet zulke grote vissen. padden en kikkers voeden zich met oa vliegen.

het kan haast niet anders of je hebt toch vogels bij de vijver gehad.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Meestal zijn het niet de padden die het doen maar reigers of katten uit de buurt. Span wat visdraden boven je vijver en je bent ervan af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
Ik geef je een min, omdat ik goed ziek word van al die half gevilde reigers met gebroken vleugels door dat visdraad.
De vogels zien het niet.
Breng liever draad aan wat goed zichtbaar is.
Denk dat je toch een reiger in en bij je vijver hebt gehad die jagen zelfs in de avond en nacht.Kikkers en padden doen dit niet.
En draad of een visnet erover houden de kikkers en padden ook niet van.
Denk dat je de klos bent want ze komen steeds weer om nieuwe vissen te halen.
Dus zou haast zeggen ga voor de kikkers padden en wie weet salamanders.
Ook leuk en een hoop stres minder dan steeds kijken of je nieuwe vissen er nog zijn!!

Toegevoegd na 1 uur:
En een net of draad erg lelijk en helpt niet tegen reigers.