Als je in een land woont, waar het altijd 30 graden is, moet je je dan ook aan de zaaimaanden houden?

Wij hebben geen seizoenen. Het is hier altijd 30 graden. Moet ik mij dan alsnog aan de zaaimaanden houden als ik bijvoorbeeld tomaten wil zaaien?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Ik woon in de tropen en zaai in bakken vlak voor de regentijd begint. Zodra de zaailingen groot genoeg zijn zet ik ze in de grond en heb ik profijt van het regenwater. Sommige verspeen ik in andere potten zodat ik zeker weet dat niet alles wordt opgegeten door leguanen en hagedissen. Ik werk veel met fijnmazig kippengaas ter bescherming van vraat in de tuin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Top Flor! Bedankt voor uw reactie! Hier ga ik zeker iets mee doen!

Andere antwoorden (2)

Het gaat er om of er een regentijd is of niet. In principe moet jij jaarrond kunnen zaaien maar let er wel op of het pas uitgekomen gewas wel tegen enorme regenval kan of juist een enorme droogte en of jij daar tegenop kan sproeien.

Als er geen duidelijke regentijd is kun je jaarrond zaaien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is hier weldegelijk een regentijd. Begint meestal in november tot maart/april! Bedankt voor uw reactie!
Je hebt dan geen last van de zaaitijden, maar pas wel op met de soorten zaden die een koudteperiode nodig hebben. Bewaar deze enkele weken in de vriezer, zodat ze een "winter" gehad hebben. Pas ook op met de grond waarin je zaait, het moet goede luchtige grond zijn.