ik heb enkele dagen geleden bij zacht weer groenblijvende heersters uit container gepland .ze geven echter vorst. zullen deze planten overleven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Groenblijvende heesters die in pot zijn gekweekt, zijn in de pot net zo winterhard als recent geplant.
Het maakt dus niets uit, of ze nu op het tuincentrum buiten staan of in je tuin.
Helaas zijn er steeds meer bladhoudende heesters in de handel, die onvoldoende winterhard zijn .
In dat geval kan er zeker schade op treden door vorst.
Bijna alle heesters die men verkoopt, zijn winterhard tot -7 graden, zoals de echte laurier en de olijf.
Vriest het harder, dan gaat het mis.
Dan is er nog een groep heesters, die bevriest bij -10 tot - 12 graden.
En als laatste een groep bij -17 tot -18 graden, zoals dat vorig jaar op veel plaatsen is gebeurd.
Indien je namen hebt van de heesters kan ik je meer advies geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ze geven echter bij vorst?

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, gaan deze planten het overleven bij vorst. Het is vaak hopen of ze het overleven. Het is nooit zeker. Je kan planten wel beschermen met bubbeltjes plastic. Dat is dat plastic met heeeel veel kleine bubbels wat je vaak met de post meekrijgt. Als je je plant aan de onderkant bij de wortels en de stam het omheen wikkelt dan zou het goed kunnen gaan.