Waaraan moet een kweektafel in een kweekkast aan voldoen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Ik ga er van uit dat je een kweekkas bedoelt.
Een kweektafel moet vooral de juiste hoogte hebben, zodat er makkelijk en pretig gewerkt kan worden.
En ieder plekje, ook de verste, moet voldoende bereikbaar zijn.
Onder deze tafel, is het makkelijk er een brede plank te hebben, voor de voorraad potten e.d.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De tafel moet op een ideale hoogte worden gebracht en het materiaal van de tafel kan het beste van een watervaste stof zijn, bijv. plastic of een ander hard materiaal. De tafel moet ook wat aflopen zodat het overtollige vocht vanzelf wegloopt. Verder hoeft de tafel niet te breed te zijn, want de tafel wordt toch alleen maar gebruikt voor verpotten en verspenen van plantjes. Onder de tafel een blad voor opslag van lege potten enz. is wel zo makkelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het zelf niet handig om voor elk potje te moeten bukken, ik zou een grote lade maken voor potgrond, of een opbergbox op wieltjes, en de potjes en dergelijke op een plank op ooghoogte plaatsen... voor de rest sluit ik me bij dit antwoord aan.
:)