Beschermt sneeuw ook mijn houten tuinmeubelen?

Of is het net als regen slecht voor hout?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Net als regen is het niet zo best voor je hout;

de sneeuw smelt, en wordt dan een beetje nat. Dat vocht trekt in je hout. En bij de volgende ronde vorst heb je nathot dat bevriest: Het gaat heel snel achteruit. je kan beter houten meubelen binnen zetten. Tenzij ze goed vol in de lak zitten. Maar dan is regen ook niet zo'n probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sneeuw beschermt je houten tuinmeubilair niet hoor, integendeel zelfs... Sneeuw is water en dat tast het aan... En als het met sneeuw bedekt is krijg je scheurtjes daar waar het water in de spleten van het hout loopt en als het vriest zet het uit dan dan gaat het heel snel bergafwaards met je houten tuinmeubels... Ik zou ze maar netjes droog wegzetten, dat is veel beter voor ze...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Sneeuw is geen water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sneeuw is wel water, en net zo schadelijk als water
Sneeuw beschermt hout niet. sneeuw verwoest het eerder.